Jak dobrze zacząć dzień?

Wysłany dnia 30 sierpnia 2021 przez kontakt
Jak dobrze zacząć dzień?

O tym, że poranek potrafi mieć wpływ na całą resztę dnia chyba nie trzeba nikomu wspominać. Notoryczne włączanie drzemki i wychodzenie z domu w pośpiechu nie jest ani miłym początkiem dnia, ani zdrowym. Takie działanie może jedynie sprawić, że nasz rytm dnia będzie zaburzony, co mocno wpłynie na poczucie zmęczenia, głód, czy senność. A zazwyczaj budzimy się z mnóstwem planów, pragnąc spędzić dzień jak najlepiej… Jednak pierwszy krok po wstaniu z łóżka już zapowiada, że będzie trudno. W takiej sytuacji warto rozpocząć wprowadzanie nowych, porannych nawyków, które na pewno sprawią, że Twój dzień będzie lepszy. Oczywiście z początku może być ciężko, ponieważ każdy z nas lubi czasami poleniuchować, a zwyczaje zmienia się trudno, ale krok po kroku zauważysz, że rozpoczynanie dnia w taki sposób jest o wiele lepsze. 

 

1. Wpuść świeże powietrze do pokoju. 

Od razu po przebudzeniu otwórz okno lub balkon, jeśli możesz wyjdź na świeże powietrze. Taki rytuał sprawi, że Twój organizm szybciej się obudzi, a chłodne powietrze orzeźwi. Oczywiście podczas zimy otworzenie okna w zupełności wystarczy, nie chcemy się przeziębić.

 

2. Zjedz pożywne śniadanie na miejscu. 

Jeżeli planujesz zjeść tę kanapkę w podróży do pracy to… przestań. Wygospodaruj 10 minut na spokojne zjedzenie śniadania. Niech będzie pożywne, nieważne czy lubisz jadać je na słodko lub słono. Zadbaj o to, by wprowadzić do swojego organizmu posiłek, który doda Ci energii. 

 

3. Pozytywne nastrojenie myśli. 

Tutaj rytuał możesz zacząć tuż po przebudzeniu. Pomyśl sobie, że to będzie dobry dzień, uśmiechnij się na myśl o czasie wolnym po wykonaniu obowiązków, doceń, że świeci słońce. Niech w Twojej głowie będą jedynie myśli, które pozytywnie nastrajają. To taki czas, kiedy nie skupiasz się na negatywach, a wyolbrzymiasz nawet drobne, ale pozytywy.

 

4. Nie nastawiaj drzemki. 

Im dłuższy czas leżysz w łóżku po przebudzeniu, tym trudniej jest wstać. To również powoduje, że czasu na przygotowanie masz mniej, a wiadomo, że pośpiechu chcesz uniknąć. Odwlekanie w czasie rozpoczęcia dnia już na starcie sprawia, że nie będzie on dobry - w końcu nawet nie chcesz by się zaczął. Zastanów się co da Ci 15 minut spania dłużej? Na pewno nie wyśpisz się bardziej, ponieważ liczy się pierwsze obudzenie. Następnym razem na dźwięk budzika podejdź zadaniowo, od razu podnosząc się z łóżka. Uwierz, że po 10 minutach już nie będziesz chciała spać. 

 

Takie małe rytuały mogą sprawić, że Twój dzień będzie dobry. W taki sposób unikniesz dodatkowego stresu jakim jest szybkie ubieranie się i bieg na autobus. Pamiętaj, że nie istnieją jednakowe rytuały, które sprawdzą się wszystkim, dlatego jeśli działanie w dany sposób nie przynosi Ci radości, warto spróbować czegoś innego. Wszystko po to, by lepiej rozpoczynać dzień :)

5% zniżki na produkty IB PUBLISHING

Odbierz zniżkę na nasze produkty i otrzymaj ich próbki.

user
email
beaware.com.pl przetwarza Twoje dane osobowe zbierane w Internecie, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii służących do ich śledzenia i przechowywania, takich jak pliki cookies, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklamy, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie. View more
Akceptuj
0
Twój koszyk
  • No products in the cart.