Czy znasz języki miłości? Dlaczego są aż tak ważne?

Wysłany dnia 28 lipca 2021 przez kontakt
Czy znasz języki miłości? Dlaczego są aż tak ważne?

.

Na początku rozróżnijmy “zakochanie” od miłości. Pierwsze pojęcie to uczucie, o którym mówi się, że:

“mam motyle w brzuchu”.

To stan, w którym przeżywamy euforyczne emocje, odnosimy wrażenie, że nasze życie jest pełne szczęścia. Z kolei miłość jest decyzją bycia przy drugiej osobie. Biorąc ją dokładnie taką jaka jest - bez założonych różowych okularów, czyli z wszelkimi wadami i zaletami. Czy zdarzyło Ci się będąc w związku odczuwać brak okazywania miłości przez swojego partnera, co piętrzyło nieporozumienia i Twoją frustrację?

 

To bardzo częsty problem wśród par, ale nie tylko - w końcu miłość istnieje również w rodzinach, czy przyjaźniach. Zapewne wielokrotnie zdawało Ci się, że bliska Ci osoba mówi w zupełnie innym języku i nie możecie się dogadać. Prawdą jest, że może ona mówić w innym języku. W swoim języku miłości. Każdy z nas korzysta z dwóch-trzech języków miłości, które sprawiają, że czujemy się kochani… ale nie zawsze okazując je drugiej osobie, ona będzie czuć się kochana przez nas. Dlaczego tak jest i jakie są języki miłości?

 

Tak jak wspomnieliśmy, każdy z nas posługuje się dwoma, albo trzema językami miłości. Prawdopodobnie zostały wypracowane na wzorcach z dzieciństwa oraz podczas doświadczeń w relacjach młodzieńczych, tak jak nasz ojczysty język, którym najbardziej władamy, czujemy się w nim bezpiecznie. Język miłości pozwala nam czuć się kochanymi, a także okazywać miłość drugiej osobie w dany sposób. Kiedy posługujemy się swoim językiem miłości i nie rozumiemy języka miłości bliskiej osoby, to tak jakbyśmy mówili po chińsku, a druga osoba - w innym, zupełnie obcym dla nas języku.

 

Koncepcja “Języków miłości” stworzona przez Garego Chapmana została opracowana podczas lat praktyki, kiedy zgłaszali się do niego ludzie osamotnieni w związkach. Zauważył, że podczas tych spotkań wychodzą pewne schematy związane z okazywaniem uczucia - ich wyrażania i rozumienia. Dzięki temu powstało aż pięć języków miłości, które w niezwykły sposób pomagają w komunikacji z bliską osobą. Pozwalają dostrzec, że nasz partner jednak okazuje nam uczucie, a także uświadomić sobie jakim językiem mówimy, a jakim bliska osoba - i dzięki temu nauczyć się mówić w jego języku. Jakie są języki miłości?

 

1. Dotyk

Pierwszym z nich jest dotyk, który często występuje wśród ludzi. Osoby, które silnie potrzebują przytulenia, głaskania, całowania mają język dotyku. Posiadając taki język, moglibyśmy przy każdej możliwej okazji trzymać swoją połówkę za rękę i nie puszczać jej z objęć. W taki sposób będziemy czuć się maksymalnie kochani, kiedy druga osoba jest najbliżej nas. W związkach seks może być bardzo ważny, aby osoba dominująca językiem dotyku czuła się kochana. 

 

2. Słowa

Słowa są również bardzo powszechnym językiem miłości, zwłaszcza u kobiet. W końcu to kobiety zazwyczaj wypytują “kochasz mnie?”, mimo wielokrotnych potwierdzeń. To również one często zwracają uwagę czy ich partner je komplementuje. Jednak o dziwo mężczyźni również często potrzebują aprobaty, docenienia i słów, które będą potwierdzały, że jest wartościowy. Osoba dominująca językiem słów będzie często mówiła o swoich uczuciach i komplementowała drugą osobę. Kiedy po wspólnym wyjściu będziesz chciała powiedzieć bliskiej osobie jak świetnie spędziłaś czas - mówisz tym językiem miłości.

 

3. Prezenty

Prezenty to kolejny język miłości. Jeżeli lubisz zaskakiwać bliską osobę w postaci miłego drobiazgu, to język prezentów jest tym, którym okazujesz miłość. Takie osoby będą przynosiły ciasto na wasze spotkanie, podczas każdej okoliczności zaskoczą Cię cudownym prezentem. Te osoby będą niesamowicie dobre w dopasowywaniu prezentów i będą zwracać uwagę, jeśli nie otrzymają go od Ciebie na swoje urodziny. Dla wielu język prezentów to namacalny dowód miłości.

 

4. Przysługi

Przysługi to język miłości polegający na drobnych czynnościach, które wykona za nas druga połówka. Zrobienie kawy, odkurzenie, wywieszenie prania, pomoc przy projekcie – to tylko przykłady przysług wykonanych z miłości. Mimo równouprawnienia, gdzie każdy z nas w takim samym stopniu powinien dbać o dom, dla osoby z dominującym językiem przysług wykonanie takich czynności będzie dowodem na miłość. Przysługą jest też założenie drugiej osobie czapki, gdy na dworze wieje wiatr, zrobienie kanapek do pracy, czy przyrządzenie kolacji po ciężkim dniu. Jeśli więc lubisz pomagać komuś i odejmujesz mu obowiązków, to Twoim językiem miłości są przysługi.

 

5. Czas

Wspólnie spędzony czas, nieważne w jaki sposób to ostatni z języków miłości. Osoba, u której dominuje język czasu będzie uwielbiać wspólne leżenie na kanapie i oglądanie Netflixa, przejażdżki rowerem, czy krótki spacer razem. Czas poświęcony drugiej osobie jest dla nich najcenniejszy i to największa oznaka miłości. Nie chodzi tutaj o wykonywanie ekstremalnych sportów, ale o bycie razem w czasie. Nie ma znaczenia czym jest wypełniony, jeśli obok nas jest ukochana osoba. 

 

Zdarza się, że posługujemy się więcej niż jednym językiem, jednak mało kto wykorzystuje ich kilka na raz. W relacji należy uświadomić sobie, że nasz partner/bliska osoba mówi tym samym/innym językiem i właśnie taki pragnie słyszeć. Jeśli już dowiesz się, czego potrzebuje druga osoba, ważne jest by wprowadzić dany język do swojej codzienności. W ten sposób pokażesz jej swoją miłość. Należy pamiętać, że relacja jest pracą, którą trzeba wykonać, aby była pełna i wartościowa. Dowiadując się, czego potrzebuje nasz partner, zbliżymy się do niego i umocnimy nasze więzi. 

 

A jakimi językami miłości mówisz Ty? ;)

5% zniżki na produkty IB PUBLISHING

Odbierz zniżkę na nasze produkty i otrzymaj ich próbki.

user
email
beaware.com.pl przetwarza Twoje dane osobowe zbierane w Internecie, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii służących do ich śledzenia i przechowywania, takich jak pliki cookies, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklamy, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie. View more
Akceptuj
0
Twój koszyk
  • No products in the cart.